Rapport från Webbdagarna


Publicerat: 23 september 2016

Skrivet av: Samuel Jonsson, Copywriter

Dela:


De senaste två dagarna har varit extra speciella för våra webbkillar Filip och Petter. De har nämligen varit på Webbdagarna och lyssnat på inspirerande föreläsningar om framtidens kommunikation på nätet.

Själv var jag tyvärr inte på plats, så jag vet ju inte exakt hur det såg ut när de klev in genom dörren till Posthotellet i onsdags, men jag kan tänka mig att det var lite som att släppa lös ett barn i ett lekland efter att ha proppat det fullt med socker. Total eufori.

När man släpper in två webbkillar på webbdagarna.

Men vi tänker såklart inte låta grabbarna behålla allt det roliga för sig själva. Här kommer därför en kort intervju där vi tagit oss friheten att plocka russinen ur deras Webbdagarna-kaka.

Vad tar ni med er från Webbdagarna 2016?

– En sak jag tar med mig är att fortsätta jobba med – och tänka ännu mer på – ”content first” som Per Axbom pratade om i sin föreläsning om Content Marketing. Eftersom allt på nätet konkurrerar är det viktigt att vi ser till att våra kunders innehåll är så lättillgängligt som möjligt. Därför bör man alltid utgå från innehållet först när man skapar nånting till nätet. Där fick vi en bra bekräftelse på att vi tänker rätt här på Nyla, berättar Petter.

– Och när innehållet väl är satt och det är dags för design och programmering så bör man alltid tänka ”mobile first” som Talia Wolf pratade mycket om. Det betyder att vi designar för mobilen i första hand och för desktop i andra hand. Det är visserligen inget nytt fenomen, men man bör alltid påminna sig själv om att den mesta nättrafiken sker på mobilen numera. Så det får bli den andra grejen vi tar med oss, fyller Filip i.

Ungefär två tredjedelar av all trafik på nätet sker via mobila enheter.

– Dessutom var Oli Gardners föreläsning om konvertering väldigt intressant. Han pratade om att ha ett tydligt mål med sin närvaro på nätet och att skala bort så många distraktioner som möjligt. Många jobbar mer med design än innehåll, när man egentligen borde jobba tvärtom för att styra användaren till konvertering på webben. Att skapa konverteringsvänliga webbsidor är ju något vi jobbar med dagligen så det var spännande att höra hans tankar om det, fortsätter Filip.

Fick ni veta nåt om framtiden då?

– Det pratades mycket om trender, teknisk utveckling och annat spännande. Vad som blir grejen med stor G i framtiden återstår väl att se, men några trender just nu är att allt fler företag använder botar till sin kundservice och att man experimenterar mycket med voice control för att underlätta hanteringen av tekniska hjälpmedel. Hannes Sjöblad pratade även om att biohacking blir allt vanligare, vilket är spännande, säger Petter.

– Dessutom är ju VR (Virtual Reality) hett just nu. Vi fick prova ett par VR-glasögon på mässan och det var coolt, avslutar Filip.

Kontentan verkar vara att grabbarna har fått många insikter och är laddade för att dra nytta av sina nya lärdomar i höst. Bli inte förvånad om deras nyvunna kunskaper skulle skina igenom i våra case i framtiden.

Så talar du med en frontend­utvecklare


Publicerat: 9 september 2016

Skrivet av: Kristina Modigh, Copywriter

Dela:


De är notoriskt multitaskande, digitalt uppdaterade – och hyfsat svårlästa. Vi pratar förstås om frontendutvecklarna. Men hur pratar man egentligen MED dem?

Er nya webb ska gå live om två dagar och frågan du har ställt hänger kvar i luften.

”Kan vi testa att flytta den där knappen lite?”

Det är en helt vanlig fråga. Men frontendutvecklaren framför dig, hen som ska få allt att funka och se snyggt ut, tar sig för pannan. Lyhörd som du är, känner du att stämningen inte längre är hundraprocentig.

Hur blev det så här?

Så fick man tydligen inte säga på det här kontoret.

Det är inte alltid lätt att veta hur man ska närma sig en person som mest pratar i förkortningar och skrattar åt sånt här. Tur då, att jag har lärt mig några tricks.

Ja det här var ju kul.

1. Gå ett varv i din utvecklares Birkenstocks

Ja, bildligt talat alltså. För när du sätter dig in i frontendutvecklarens situation går det snart upp för dig att vad som kan te sig som en enkel ändring i själva verket ställer till det på en rad olika sätt.

Knappen du vill rucka på är i det här skedet redan inprogrammerad för att fungera på alla slags skärmar och testad i de 17 vanligaste webbläsarna. Visst går den att flytta, men det kräver sin tid i kodning. Dessutom är den inte slumpmässigt placerad. Den sitter där den sitter för att utvecklaren har koll på användarnas behov och beteende.

2. Säg det med ett exempel

Så länge du själv inte tänker utbilda dig till någon form av webbutvecklare (varför gör du inte det förresten, vet du hur eftertraktade de är?) så får du leva med att ni kommer att tala olika språk. Du kan förstås visa din goda vilja genom ett artigt försök (”Hur går det med markupen då?”), men det troliga är att konversationen börjar halta redan efter första replikskiftet.

En bättre strategi är att prata utifrån konkreta exempel. Samla på dig länkar och skärmavbilder som illustrerar det du vill föreslå (eller kolla t.ex. Siteinspire). Visa dessa för din utvecklare och du ska se att samtalet flyter på fint.

3. Feedbacka hellre förr än senare

Du ska så klart säga precis vad du tycker. Men om möjligt, se till att ge feedback i ett tidigt skede. Framför allt sånt som rör sidans funktioner och navigation är rätt meckigt att ändra på när det väl är satt. Sent inkomna synpunkter kan kosta dig dyrbar tid, reda pengar och inte minst god stämning. För när grunden till webben är lagd har utvecklaren lagt många timmar på att få alla delar att samspela.

Innan du kallar din frontendutvecklare för snarstucken, gå ett varv i hens Birkenstocks.

Till sist, ett bonustips! Utvecklare hör till de yrkesgrupper som folk sällan hör av sig till så länge allt bara funkar. De är helt enkelt svältfödda på beröm, vilket gör att de svarar oerhört bra på komplimanger. Prova själv att flika in ett ”Är det där verkligen bara CSS? Jag trodde man behövde JS för sånt!” eller ”Den där är ju t.om. pixelperfekt i Internet Explorer” någon gång ibland. Tro mig, du kommer att mötas av lika delar tacksamhet och beundran (man är väl lyhörd).

Robert har anlänt


Publicerat: 9 juni 2016

Dela:


Förra veckan dök han upp som en efterlängtad blixt från klar himmel. Robert, alltså – sommarens Final art-förstärkning här på Nyla.

Robert är en alldeles nybakad originalare som de senaste två åren pluggat IP Grafisk produktion & form på YRGO här i Göteborg, efter att ha inlett sin studentkarriär med att läsa produktutveckling med inriktning möbeldesign i Jönköping.

Till vardags bor Robert i Lerum där han gärna spelar diverse TV-spel eller spenderar tid i ungefär samma design- och formprogram som han gör på jobbet – ”för det är ju så himla kul!”.

Förutom sitt färg- och formstarka öga tror Robert att hans största bidrag till Nyla Design kommer att vara hans positiva inställning och att han kanske kommer att bjuda på fika någon dag. Med tanke på att han påstår sig vara osedvanligt duktig på att plocka gott lösgodis har vi stora förhoppningar på den fikastunden.

Kul att ha dig här, Robert! Välkommen!

Kommuni­cera med millennials


Publicerat: 22 april 2016

Skrivet av: Samuel Jonsson, Copywriter

Dela:


Snapchat. Facebook. Reklamtrötthet. Millennials. Generation Z. Instagram. Digital natives. Nittiotalister. Hur gör man egentligen för att kommunicera med ungdomar?

Är du en av alla som får stora skälvan av ordet millennials? Får du handsvett när du hör att din målgrupp är 90-talister? Känner du dig hjälplöst passé när det pratas om stories på Snapchat? Då är detta ett inlägg för dig.

Idag finns nästan 1,2 miljoner 90-talister i Sverige. Och om de inte redan är det, så kommer de snart att vara en av många företags allra viktigaste målgrupper. Men hur når man ut med sitt erbjudande till en målgrupp som ständigt är uppkopplad och som påstås sålla bland budskap mer än någonsin? Det är svårt, men här följer några tips som vi har samlat på oss:

1. Kom ihåg att alla är olika

Nyckeln till att nå 90-talisten är att sluta tänka på dem som en homogen grupp. 90-talisternas stora gemensamma drag är nämligen att de inte har särskilt många gemensamma drag. De är individualister, vana vid att kunna vara som de vill, göra vad de vill och ha tillgång till all information de behöver. Det går alltså inte att generalisera och generationsanpassa sin kommunikation – den måste individanpassas. För att nå fram måste du lära känna de du vill nå, och lära känna dem väl.

Med det sagt så finns självklart några saker som är gemensamt för de flesta millennials: de tilltalas till exempel av humor, de är idealister som drivs av en vilja att bidra till ett bättre samhälle och, till skillnad från en lite äldre generation, så har de inget emot reklam så länge den känns relevant och inte är störande.

2. Skapa ett sammanhang

Humor och idealism är alltså två grepp som tilltalar målgruppen. I undersökningen Ungdomsbarometern svarade 93 procent av de tillfrågade att det är viktigt att alla anstränger sig för att bidra till en bättre värld. När 90-talisten köper något så köper hen inte bara varan eller tjänsten, utan även storyn bakom.

Några som förstått detta är Nike. Redan 2012 gav de till exempel youtubern Casey Neistat fria händer att marknadsföra deras aktivitetsarmband på temat ”Make it Count”. Då gjorde han såhär (du kan vara lugn, videon är safe for work):

Visst, produkten syns i bild några gånger, och visst, han springer ju en hel del. Men framförallt visar filmen hur Casey Neistat lever varumärket Nike – och tilltalar målgruppen på samma gång. ”Just do it”. ”Make it count”. Förverkliga dig själv.

Läxan här är alltså att om du ska sälja till 90-talisten så funkar det inte att enbart prata vara och pris. Du måste förmedla en känsla. Vem blir jag när jag köper din produkt eller tjänst? Kan jag förverkliga mig själv? Bidrar jag till en större nytta?

3. Välj rätt kanal

Dagens ungdom är ständigt uppkopplad. 15 procent av landets tvååringar använder internet dagligen och fler än nio av tio 90-talister använder sig av sociala medier regelbundet. Det finns alltså mängder av kanaler att använda sig av för att nå dem. Men det gäller att välja rätt.

Facebook, Youtube, Instagram och Snapchat är vanligast. I de två sistnämnda är 90-talisterna mest aktiva, och det är också där de bidrar med mest innehåll – framförallt på Snapchat som är 90-talistens favoritkanal för kommunikation med sina vänner. Facebook är mest ett nödvändigt ont där man följer andra utan att bidra med särskilt mycket innehåll, medan Youtube framförallt är en kanal för att fördriva tid och bli inspirerad.

Dessutom: i motsats till vad man kanske kan tro så betyder inte ungdomarnas ständiga uppkoppling att de vill dela allt med alla. Det gäller därför att inte dyka upp oinbjuden på deras arena. Kom ihåg att kommunikation i sociala medier alltid är på mottagarens villkor.

Att välja rätt kanal för rätt budskap är en utmaning.

När du väljer kommunikationskanal gäller det därför att veta vad du vill att din mottagare ska känna och göra. Och det du publicerar i kanalen måste passa in i sitt sammanhang. 90-talisten har trots allt inget emot reklam eller kommunikation från företag i sociala medier – så länge den känns relevant och inte stör, avbryter eller pockar på uppmärksamhet utan anledning.

En annan sak som kan vara bra att veta när du väljer kanal är att majoriteten av 90-talisterna inte förstår vitsen med att läsa en text om det går att få informationen via en bild eller video. Kan vara värt att tänka på när du väljer kanal och paketerar ditt budskap.

Verkar det svårt?

Det är det också. Den krassa sanningen är att det inte finns någon quick fix för att kommunicera med millennials. Det är de som väljer vem och vad de vill följa i sociala medier. Och om du ska få chansen att synas i deras flöden gäller det att du har något intressant att komma med. I slutänden handlar allt om att bygga en relation med din målgrupp och få dem att känna förtroende för ditt varumärke. Och då är det bara din fingertoppskänsla som avgör.

Vill du bli bättre på att kommunicera med ungdomar så finns gott om fingertoppskänsla här på Nyla Design. Hör av dig till oss om du vill veta mer!

Foto: FirmBee & Wokandapix/Pixabay
Källor: Ungdomsfokus2016, Ungdomsbarometern, DM-magasinet #1 2016

Låt oss presentera: Kristin


Publicerat: 7 april 2016

Dela:


Det svänger på Nyla. I måndags gjorde en ny talang entré på bygget och vips blev byrån både hippare och mer musikalisk.

Den senaste medlemmen i Nyla-ensemblen heter Kristin Thunberg. Och som nästan-logoped, DJ, musiker och originalare är hon grym på såväl talad och tonsatt som grafisk kommunikation.

För några år sedan pluggade Kristin på KY-akademin tillsammans med Emmy och Jesper här på Nyla. Därefter jobbade hon på ett tryckeri innan hon efter ett par år bestämde sig för att göra verklighet av en gammal dröm – att bli logoped. Men efter drygt 1,5 år i skolbänken blev saknaden efter Photoshop och InDesign för stor. Och nu är hon här: som Nyla Designs nya originalare.

När Kristin inte jobbar lyssnar hon på musik. Eller spelar skivor. När hon inte gör egen musik, alltså. Kristins stora intresse är nämligen …musik. När tillfälle ges är hon gärna DJ på någon av stadens klubbar. Dessutom är hon mitt uppe i ett eget projekt som kommer att släppas för allmänhetens öron inom kort. Vår perfektionist till originalare ska bara slipa på de sista detaljerna först.

Behöver vi säga vem som ansvarar för musiken på nästa AW? Välkommen, Kristin!

Nylas personlig­heter: Hanna


Publicerat: 1 april 2016

Dela:


Nyla Design är en byrå som sjuder av personlighet. För att du ska få en heltäckande bild av oss och vad som egentligen försiggår innanför våra kontorsväggar har vi startat en serie personporträtt med ett inzoomat Nyla-fokus. Det är dags att rikta strålkastaren mot vår produktionsledare Hanna Engström.

– Vilket härligt foto, vad gör ni där?
– Äh, vi paddlar bara till ett ö-rejv med barnen mitt i natten.

Vi har lärt känna Hanna Engström lite bättre nu. Och vi säger inte att hon är omdömeslös. Hon råkar bara vara noll procent sjåpig. Kanske är det alla resor jorden runt som lärt henne att det mesta ordnar sig, bara man tar det piano. Om polisen till exempel stannar en för att ens bil sakta faller i bitar längs väggrenen, ja då får man väl plocka upp sitt avgasrör och säga förlåt.

Kanske föddes Hanna helt enkelt med en ovanligt stark immunitet mot andras uppfattningar. Det senare skulle förklara varför hon fyller sin nya uteplats med palmer, trotsandes världsliga påhitt som ”växtzoner”. Eller varför hon så rakryggat håller Hollywoodfruar över HBO-serier när det diskuteras tv-underhållning.

På kontoret är vi hur som helst aldrig oroliga när Hanna håller i rodret. För trots att hon är befriad från grubbel över småsaker som bilbesiktning, liv och hälsa, är det med full skärpa som hon pusslar ihop tidsplaner och produktioner. Nej, omdömeslös är Hanna inte. Hon har bara blandat en egen, välavvägd mix av klackspark och kontroll.

Medarbetare om Hanna:

”Redan från dag ett, när vi checkade in på vårt gemensamma rum i Berlin, har det varit tydligt att Hanna är en kvalificerad livsnjutare.”

Eleonora Hafström, AD

”Det är tack vare Hannas övertalning som jag har börjat med squats. Man kan faktiskt säga att Hanna byggde denna kropp.”

Jesper Eriksson, AD-assistent

Fråga Hanna om:

  • Koh Changs bästa stränder och Malagas mysigaste hak
  • Hur en sallad ska slungas
  • Vem som åkte ut i Paradise Hotel

Digitala påskägg – både trams och taktik


Publicerat: 24 mars 2016

Skrivet av: Kristina Modigh, Copywriter

Dela:


Har du koll på internets gömda överraskningar? De digitala påskäggen väcker både nyfikenhet och engagemang.

Upp, upp, ner, ner, vänster, höger, vänster, höger, B, A.

De som vet, vet. Alltså att sekvensen ovan är Konamikoden och inte ett citat ur en Susanne Lanefeldt-video. Det numera klassiska spelfusket dök första gången upp 1986 i Nintendoversionen av Gradius, utvecklat av det japanska företaget Konami.

Är det här en tv-spelsblogg? Nej. Men en liten utläggning kändes nödvändig för att förklara det som händer på brittiska Vouges hemsida när man knappar in just Konamikoden på sitt tangentbord. (Tryck gärna några extra gånger på A:et för maximal effekt.) Samma sak går att roa sig med på Digg, Buzzfeed och förstås på ungefär varannan webbplats som är dedikerad åt webbprogrammering.

En bildgoogling av "Atari Breakout" öppnar ett spel i din webbläsare.

Fenomenet – att gömma små spratt, meddelanden och funktioner i spel, programvara eller filmer – har fått benämningen påskägg eftersom det för tankarna till en traditionsenlig äggjakt. Idag är påskäggen närmast obligatoriska inslag i tv- och datorspel, men det finns också gott om dem på nätet.

Till exempel här:

  • T-Rex-spelet i Chrome
    Öppnar du en ny flik i webbläsaren Chrome när du är utan internet, möts du av ett sedvanligt felmeddelande. Men tryck på mellanslagstangenten så får du ett spel att roa dig med, i brist på surf.
  • Use the force Luke
    Söker du på ovanstående fras på Youtube, en Jedi du blir. Eller ja, du kan flytta på grejer. Med din muspekare. Rätt tufft. Vi går vidare.
  • Diverse Google-sökningar
    Utvecklarna på Google är så generösa med påskäggen att de förärats en egen Wikipedia-lista. Testa till exempel att söka på ”Do a barrel roll”, ”Zerg Rush” eller att bildgoogla ”Atari Breakout”.
  • Kickstarter
    I överkanten på footern (längst ner på sidan) finns en sax. Klicka på den ett par gånger och se vad som händer.

Det sista exemplet är lite mindre plojigt än de övriga; när Kickstarter gömmer ägg är det inte så mycket för att tramsa som för att vara taktiska. De nyttjar det faktum att folk gillar att känna sig listiga, för att helt ogenerat håva in e-postadresser. Och de är inte ensamma om att använda påskägg som lockbete.

När Blocket härom året behövde anställa fler programmerare, placerade de ut tio gömda utmaningar på sajten. De som bäst fann och löste dem blev uppringda. En målgruppsanpassad rekryteringskampanj med påskägg i huvudrollen.

I vintras lade Sony ut en reklamfilm i vilken en tävlingsinstruktion flimrade förbi under 0,03 sekunder. Den som först hörde av sig vann en sprillans ny kameramobil vars autofokus ställer in sig på – just det, 0,03 sekunder. En produktfiness demonstrerades tydligt, samtidigt som Sony gav oss ännu ett exempel på hur man kan sprida information genom att gömma den.

Glad påsk och lycka till med äggjakten!

Så påverkas du av Instagrams nya algoritm


Publicerat: 18 mars 2016

Skrivet av: Samuel Jonsson, Copywriter

Dela:


Har du tillgång till internet? Klart du har. Då har du säkert inte undgått den senaste snackisen i sociala medier: Instagrams nya algoritm.

Vad är det folk snackar om då? Jo, att Instagram ska börja styra vilka bilder och filmer du ser i ditt flöde istället för att presentera allt innehåll i kronologisk ordning.

*paus för ras*

Upprörande. Katastrofalt. Förödande. Ja, rent ut sagt för…väntat?

Mjo, om vi ska vara ärliga så är det nog varken särskilt överraskande eller konstigt. Instagram följer helt enkelt sina sociala medie-kompisar, Facebook och Twitter, som båda redan har liknande funktioner på sina plattformar.

Facebook började faktiskt redan 2009 – du kanske minns hur irriterade vi alla var när vi fick veta att mormors (visserligen ganska tråkiga, men hon är ju ändå mormor) statusuppdateringar om sin dåliga nattsömn inte längre skulle vara det första vi möttes av på morgonen?

Och sen dess har vi inte använt Facebook alls.

Jo, det har vi såklart. För precis som med det mesta här i livet så vänjer man sig ganska snabbt vid förändringar. Idag känns ditt sorterade Facebookflöde som den mest självklara sak i världen, eller hur?

För hur frustrerad man än må vara över den här nyheten så gäller det att komma ihåg att Instagram inte gör detta bara för att jäklas med oss. Såhär sa Kevin Systrom, en av Instagrams grundare, när nyheten släpptes:

– Användarna missar i snitt 70 procent av inläggen i sitt Instagramflöde. På det här sättet säkerställer vi att de 30 procent som användarna faktiskt ser är de bästa 30 procenten.

Instagram ska alltså se till att varje enskild användare får se de bilder och filmer som hen är mest intresserad av. De kommer att hålla koll på vilka användares inlägg du gillar och kommenterar, för att kunna dra slutsatser om vilken typ av innehåll som är mest relevant för just dig. För dig som användare innebär det här framförallt två saker:

1. Du bör visa uppskattning för andras innehåll.

Jag vet. Det är lätt att scrolla förbi utan att interagera ibland. Man vill se men inte röra, så att säga. Men det funkar inte längre. Nu måste du trycka på hjärtat eller slänga iväg en kommentar för att få behålla användaren i ditt flöde. Annars kommer hen gradvis att sållas bort till fördel för andra användare som du har interagerat med mer ofta.

2. Du måste känna din målgrupp och posta relevant innehåll.

Vare sig du är ett företag eller en privatperson så blir det allt viktigare att fundera på vilka dina följare är, vilka behov de har och vad de gillar att se. Det gäller nämligen att hela tiden posta innehåll som är intressant och relevant för just dem, så att du kan bygga en trogen bas med följare som interagerar med dig.

Än så länge vet vi förstås inte exakt hur Instagrams algoritm kommer att se ut, men gissningsvis kommer det att bli viktigare att du skapar innehåll som får regelbunden feedback än att du, då och då, lyckas skapa någon enstaka ”like-raket”.

Söta katter ger många likes, men är det relevant för dina följare?

Vad betyder det för mig som företagare då?

Precis som med all kommunikation gäller det att känna sin målgrupp och att alltid vara relevant. När du postar innehåll i sociala medier så gör du det inte nödvändigtvis för att få många likes, utan för att få ”rätt” likes. Du vill ju nå ut till de följare som faktiskt är intresserade av ditt innehåll och kan tänkas sprida det vidare till andra.

Content marketing (om vi väljer att kalla det så) handlar om att etablera och bibehålla relationer och att skapa lojalitet. Därför bör du tänka smart och långsiktigt. I takt med att konkurrensen hårdnar på internet blir det nämligen allt viktigare att ha en tydlig strategi med sitt innehåll och med sitt användande av sociala medier.

Vill du veta mer om hur du kan jobba med Instagram, Facebook, Twitter eller andra kanaler för att få mer bang för din buck? Hör av dig till oss.

Och förresten. Du följer väl Nyla Design på Instagram?

Ny kund: Göteborg­ & Co


Publicerat: 1 mars 2016

Dela:


Vi har glömt att berätta en grej som hände strax efter att vi vunnit Göteborgs Stads upphandling av produktionsbyråer. Nämligen att vi vann en till. Det känns fantastiskt ärofyllt att få jobba med Göteborg & Co.

Göteborg & Co behöver nog ingen närmare presentation, men här kommer ändå kortversionen: Som ett av Göteborgs Stads bolag verkar de för att stärka bilden av Göteborg som turist-, mötes- och evenemangsstad.

I praktiken betyder detta att de har en himla massa bollar i luften. Alltifrån turistkartor till Kulturkalas roddas parallellt med långsiktiga strategiska uppdrag, så som att låta göteborgarnas idéer för stadens 400-årsjubileum bli verklighet. Till årets event hör t.ex. Gothenburg Green World, Handbolls-EM och North Sea Tall Ships Regatta. Och då har vi inte ens nämnt de årliga arrangemangen som Vetenskapsfestivalen, Julstaden och Göteborgspriset för hållbar utveckling.

Det är inte utan att man blir lite extra lokalpatriotisk.

Vi är redan igång med en rad produktioner. Och bli inte förvånade om vår göteborgska blir bredare ju längre in på året vi kommer.

Välkommen Ulrika


Publicerat: 9 februari 2016

Dela:


Ännu en måndag har passerat och ytterligare en talang har installerat sig på Nylakontoret. Idag välkomnar vi vår nya projektledare Ulrika Lönnroth.

Efter drygt tio år på ICA, varav de sista åtta som projektledare på avdelningen för förpackningsdesign, kan Ulrika knappt gå in i en mataffär längre. Åtminstone inte utan att tvångsmässigt syna kvargburkarna i sömmarna. Utöver den yrkesskadan tar hon med sig värdefulla erfarenheter av varumärkesarbete, tidsplanering, budgetkoll och uppföljning när hon nu träder in som ny projektledare hos oss.

När Ulrika inte jobbar klättrar hon på väggarna. I ett klättercenter tillsammans med sina två barn, vill säga. En spänstig vana som hon kompenserar för genom ett entusiastiskt godisintag. Vi tycker att alltsammans känns mycket lovande och säger än en gång: Välkommen till Nyla!