Flyttdrömmar ser olika ut

.

Vardagsrealism vi känner igen
Flyttdrömmar ser olika ut. Ofta börjar de med en tanke eller ett samtal, som leder till beslutet att flytta till en större eller mindre bostad.

”Jag är kär i dig.”
”Älskling, vi ska ha barn.”
”Du ska bli storebror.”
”Mamma, jag är faktiskt tjugotvå.”
”Dags att klippa gräset. Igen.”
”Det är slut.”

Fraserna speglar hur livet ser ut, oavsett om det är lyckliga eller vemodiga samtal. Vardagsrealismen är det vi känner igen oss i. Tillsammans med bilder på människor blir budskapet ännu starkare, och skapar en nyfikenhet kring hur historierna fortsätter.

Kampanjen gick i storformat i Stockholm, i tunnelbanan, digitala kanaler, direktreklam och i dagspress. Kanske hade du dessutom turen att få en kaffekopp med texten ”Jag är kär i dig”?

Vill du veta mer?
Prata med Caroline Eriksson.