Content marketing för bostads­branschen


Kund: JM

Vad: Content marketing & produktion

Vill du veta mer?
Prata med Caroline Eriksson
caroline@nyladesign.se / 0708–77 99 09

Dela:


JM har utvecklat bostäder i drygt sjuttio år och är idag ett av Nordens ledande byggföretag. Sedan 2009 har vi på Nyla jobbat med kommunikation kring olika JM-projekt. Det handlar dels om produktion av print och digitala kampanjer, dels om content marketing.

Innehåll på jm.se

Relevant innehåll på jm.se

I en tid då de flesta gör research på nätet – i synnerhet inför stora affärer – är det klokt att fylla den egna webben med innehåll som både engagerar och möter kundens behov. JMs webbplats ska vara ett självklart bokmärke för den som vill köpa ny bostad.

Bland våra kontinuerliga uppdrag ingår att planera och skapa innehåll till de olika projektwebbarna som ryms på jm.se. Några av de projektwebbar vi arbetat med är Mjölnaren och Berghus 3 i Stockholm, Tornträdgården och Rosalia i Uppsala och Tribunen och Borggården i Göteborg. Innehållet består av en blandning av textreportage, filmer, blogginlägg och fotografier. Efter hand som projekten utvecklas – från planerade till slutsålda – fylls webbarna på med nytt material.

För att driva trafik till projektwebbarna tar vi fram bannerkampanjer och inlägg till JMs Facebook och Instagram.

Bostadsfakta för projektet Stadsporten

Produktion av trycksaker

När JM ville ha ett enhetligare utförande på sitt tryckta material, fick vi uppdraget att utforma riktlinjer och mallar för bland annat bostadsfakta, som publiceras digitalt och trycks. Bostadsfaktan innehåller planritningar och detaljerad information om varje bostad och är ett gediget beslutsunderlag för bostadsköpare. Vi producerar löpande ett stort antal bostadsfakta till JMs olika projekt.