Min plats på Liljeholms­kajen


Kund: JM

Vad: Koncept och kampanj

Vill du veta mer?
Prata med Caroline Eriksson
caroline@nyladesign.se / 0708-77 99 09

Dela:


Prisbelönt arkitektur och och stadsutveckling i all ära, men det är människorna som gör hus till hem. När JM ville göra en kampanj om Liljeholmskajen i Stockholm var det fem människors smultronställen – och vardag – som vi lyfte fram.

Under 15 års tid har Liljeholmskajen strax söder om Söder i Stockholm omdanats från trist industriområde till levande bostadskvarter. Bakom förvandlingen står JM, som byggt bostäderna och rest den nya skylinen som vunnit arkitekturpriser. Men Liljeholmskajen har kommit att bestå av så mycket mer än prisvärda byggnader. I dag förknippas området lika mycket med folkliv, rörelse och riktiga hem.

Den känslan ville JM att fler skulle få möjligheten att upptäcka och gav oss uppdraget att klura fram hur berättandet skulle ske. Resultatet; ett storytelling-koncept där vi i filmer, bilder och texter låtit fem helt vanliga människor berätta om sina favoritplatser på Liljeholmskajen. Ställen som deras hjärtan klappar lite extra för i vardagen. Kampanjen har synts i sociala medier, banners, dagspress och på storformatsskyltar runt om i Stockholm. På jm.se/liljeholmskajen samlades berättelserna.

Såhär säger Johanna Lindberg, marknadsansvarig på JM i Stockholm, om kampanjen:

– Kampanjen ”Min plats på Liljeholmskajen” är ett fantastiskt sätt att berätta om ett område ur de boendes perspektiv. Självklart vill vi att ännu fler människor ska upptäcka fördelarna med Liljeholmskajen och vilja flytta dit. Kampanjen visar flera av de mervärden platsen bjuder på.

Digital kampanj

Storformat

Annonser i dagspress

A5 folder

Fotograf: Gustav Kaiser