Ja, nytt år och Nyla består. 2018 var ett toppenår för oss och nu hoppas vi så klart att 2019 ska toppa det. Vi hoppas på fler spännande möten med våra kunder, att få träffa nya människor, få fler nomineringar (humble brag) och vinna fler priser (där kom ett till). Redan nu har vi fyra saker som skiner skarpt i horisonten:
Näringsriktiga samtal
Redan i februari börjar vi med vårt koncept Folk & frukost, där vi bjuder in till inspirerande föreläsningar med ekologisk frukost. Först ut är Eliina Brinkberg, environmental manager på Nudie Jeans. Den 21 februari kommer hon hit och berättar om hur viktig transparent kommunikation är för ett hållbart varumärke. På kommande events kan du få lyssna till allt från employer branding till den stundande AI-revolutionen, så glöm inte att signa upp dig på vårt nyhetsbrev för att inte missa det som intresserar dig.
Vässade tjänster
Allt fler kunder har upptäckt våra tjänster video, strategi och tjänstedesign. Detta har resulterat i flera spännande projekt som vi kommer att kunna presentera under de kommande månaderna. Vi kan inte berätta så mycket mer om dessa ännu, men ni kan förvänta er allt från illustrerade skolelever, produktlanseringar och flerspråkiga filmer.
Ny kollega
Med mer jobb och större produktioner krävs ytterligare struktur. Därför kommer vi från och med mars att utöka teamet med ännu en produktionsledare. Utöver alla självklara jobbfördelar är vi även nyfikna på om hon kommer gå med i havre- eller komjölksgänget, vilket hennes favoritlunchställe kommer att vara och hur pass privata vardagsanekdoter hon kommer dela med sig av vid lunchbordet. Det enda vi egentligen vet är att mars inte kan komma snabbt nog!
Jubileum
I maj firar vi på Nyla tioårsjubileum. Det som började som ett enpersonsbolag har efter tio år vuxit till ett gäng med (snart) 14 glada kollegor inom flera olika yrkesgrupper. Passande nog blev vi även nyligen nominerade till Årets Byrå 2019! Så håll tummarna för oss den 21 februari.
Det kommer som sagt hända mycket under året, så håll utkik!
Inspiration och spaningar, rätt i inkorgen.
I vårt nyhetsbrev bjuder vi på sånt som vi tycker är tänkvärt, engagerande, snyggt eller kul. Alltsammans löst eller tydligt relaterat till vårt favoritämne marknadskommunikation.