Fixfabriken är en av fyra finalister i kategorin Sajter som marknadsför företag i Publishingpriset 2020.
Det blivande bostadsområdet Fixfabriken lånar sitt namn av fabriken som tidigare låg på samma plats. Här, i Majorna, hör nyproducerade lägenheter inte till vanligheterna. När det nu byggs nytt är det många som är måna om att det både görs och kommuniceras på rätt sätt. Det gäller inte minst bostadsutvecklarna HSB och Balder, som ligger bakom nya Fixfabriken.
När Nyla fick förtroendet att bli konsortiets kommunikationsbyrå hade Fixfabriken redan etablerat sig som en lyhörd aktör i Majorna genom att bjuda in till dialog med de som bor och verkar i området. En bra grund var lagd för fortsatt kommunikationsarbete.
Uppdraget: Ny webb och innehållsstrategi
Bland det första vi gjorde var att ge Fixfabriken.se en uppdaterad design, där mycket av det gamla innehållet fick leva vidare i ny skrud. Funktionaliteten sågs också över för att bland annat kunna stödja rörligt material på ett bättre sätt. För att dra besökare till webben tog vi fram en innehållsplan, ett levande dokument som definierar vad som ska publiceras och med vilken frekvens.
På den gamla Fixfabriken lyste neonskylten upp tillvaron för förbipasserande. Tanken är att skylten ska restaureras och få nytt liv i det nya bostadsområdet.
Strategiskt och operativt partnerskap
Planer är viktiga men att utforma dem ska inte förväxlas med att få jobbet gjort. För Fixfabriken jobbar vi både strategiskt och operativt, vilket betyder att vi både ser till att hålla webben uppdaterad med relevant innehåll och ansvarar för projektets närvaro i sociala medier. Dessutom levererar vi förstås trycksaker, mejlutskick och andra produktioner vid behov.
Resultatet så här långt? En tilltalande webb och en stadigt ökande digital räckvidd. Kort sagt: Ett bostadsprojekt med hög närvaro.
Vill du veta mer?
Prata med Karin Fritzell
karin.fritzell@nyladesign.se / 0737-22 23 02