Flyttdrömmar ser olika ut

Kund: JM Stockholm | Vad: Kampanj

”Älskling, vi ska ha barn.” Om du har hört eller sagt det någon gång vet du att många förändringar väntar. Kanske behövde ni flytta till större? Samtal som förändrar livet är kärnan i den storytelling-kampanj vi gjort tillsammans med JM region Stockholm.


Nominerad
2018

Flyttdrömmar ser olika ut. Ofta börjar de med en tanke eller ett samtal, som leder till beslutet att flytta till en större eller mindre bostad.

”Jag är kär i dig.”

”Älskling, vi ska ha barn.”

”Du ska bli storebror.”

”Mamma, jag är faktiskt tjugotvå.”

”Dags att klippa gräset. Igen.”

”Det är slut.”

Vardagsrealism vi känner igen
Fraserna speglar hur livet ser ut, oavsett om det är glada eller sorgliga samtal. Vardagsrealismen är det vi känner igen oss i. Tillsammans med bilder på människor blir budskapet ännu starkare, och har lett till att stockholmare under våren blivit nyfikna på hur historierna ska fortsätta.

Digitala storformat

T-banan

Tågskyltar

Digitala storformat

Kampanjen har synts i storformat runt om i hela Stockholm, i tunnelbanan, digitala kanaler, direktreklam och i dagspress. Kanske hade du dessutom turen att få en kaffekopp med texten ”Jag är kär i dig” en vårdag 2018?

Fotograf: Gustav Kaiser
Bildbyråer: Johnér, Scandinav, Getty Images
Fotnot: ANR BBDO står bakom JMs brand story, utifrån vilken vi skapat denna idé och kampanj. 

Kampanjen är nominerad i kategorin
Reklam – print i Svenska Designpriset 2018.

Publishingpriset

Vill du veta mer?

Prata med Caroline Eriksson
caroline@nyladesign.se / 0708779909