Nystart för miljökonsulter

Kund: Relement | Vad: Företagsnamn, webb och grafisk profil

När ett gäng miljökonsulter bestämde sig för att bilda ett personalägt bolag fick vi i uppdrag att lägga en bra (och snygg!) grund för det nya varumärket. Först av allt gällde det att hitta rätt namn.

Valet föll på Relement. Ett egenkonstruerat ord som är tänkt att väcka associationer till det som verksamheten syftar till; att förnya platser och byggnader – ja själva elementen – genom att sanera dem och ta hand om gamla föroreningar.

Arbetet som utförs är högteknologiskt och kunskapsintensivt samtidigt som det bokstavligt talat är jordnära. Med deras egna ord så känner de sig ”lika hemma på kontoret som ute i saneringsschakten”. Och även om företaget är nytt, är det ett väl inarbetat team som ligger bakom det. Därför kunde Relements nya webb, som vi designat och utvecklat, fyllas med en uppsjö av genomförda projekt.

Som alltid när vi bygger webbar har vi kombinerat användarvänlig design med prydlig kod så att slutresultatet blir lättnavigerat både för besökaren och för den som ska administrera sidan.

Både namnet Relement och vår nya logotyp avspeglar precis det vi står för och gör att vi känner en stolthet för vårt nya varumärke.

Fredric Engelke, Relement

Grafisk profil

För att spegla de värden som Relement står för, har vår AD Petter valt ut färger som signalerar både tyngd och nytänk. I logotypens symbol förenas de i en gradient från mörk petroleumblå till en ljust grön nyans. Symbolen kan även stå för sig själv och användas på exempelvis profilprodukter. Tillsammans med typsnitten och bildmanéret bidrar den till ett helhetsintryck som är lika delar klassiskt och innovativt.

Ur den grafiska profilen för Relement

Vill du veta mer?

Prata med Petter Gadler
petter@nyladesign.se