Så nykär

Kund: JM | Vad: reklamfilm

Tillsammans med JM har vi tagit fram en reklamfilm som ger ordet nykär en otippad betydelse. Med glimten i ögat visar filmen hur starka känslor som är förknippade med våra hem.

Att hemmet betyder mycket är inget nytt. Det är den plats där vi spenderar flest timmar och ofta dit vi längtar. I JMs senaste reklamkampanj är kärleken till hemmet det centrala.

I filmen möter vi två par på restaurangbesök, varav det ena paret är helt uppslukade av en mobiltelefon. Vännerna blir irriterade, men i stället för att mötas av bebisbilder visas en inbjudande bostad på skärmen som drar oss med in i drömhemmet. Samtidigt som Flo Rida sjunger Welcome to my house bjuder JM in tittaren att uppleva förälskelsen till ett nyproducerat hem.

– Starka känslor för hemmet har varit ett återkommande tema i våra reklamfilmer genom åren. I den nya filmen har vi valt att skruva på känslorna för en nyproducerad bostad, samtidigt som vi lyfter fram några av de fina detaljer och funktioner som finns i en JM-bostad.

Johan Höök, marknadschef på JM

Reklamfilmen är framtagen tillsammans med produktionsbolaget Vingaland Film och JM.

Arbetsgrupp

Nyla Design
Caroline Eriksson, Kundansvarig och Projektledare
Erica Morgansdotter, Copywriter
Eleonora Hafström, Art Director

Vingaland Film
Anders Haraldsson, Regissör
Jan ”Fobbe” Forsberg, Producent
Carl-Johan Wolmesjö, Klippare

JM
Johan Höök, Marknadschef
Jon Öhman, Projektledare Koncernstab Marknadskommunikation & Affärsutveckling
Hanna Hägglöf, Ansvarig för kampanjer och sociala medier
Helene Hopstock, Marknadschef JM Norge

Vill du veta mer?

Prata med Caroline Eriksson
caroline@nyladesign.se / 0708-77 99 09

Kategorier