Kommunikationskoncept, kampanj
Det är sällsynt att våga kliva ut i rampljuset. Att spänna ut fjäderdräkten och äga rummet, eller platsen. Tystnad, tagning. Sådana där tillfällen där allt annat känns sekundärt. Finalisten. Sist ut. Allt ljus på dig.
Zlatan, Lady Gaga eller Zara Larsson. Storslagna personligheter och vattendelare som får meningar att gå isär och diskussion att uppstå. Larger than life. Stjärnglans som inspirerar oss när vi skapar kommunikation för Nordrs bostadskvarter Skimra i Malmö. Något som är lite mer. Mer storslaget, mer självsäkert och mer bländande. Som ogenerat stjäl strålkastarljuset och kräver sin plats på Malmöscenen. En huvudakt som är här för att stanna.
För vissa sticker det i ögonen. För andra skimrar det.
Premiär för Skimra
I presale-kampanjen i sociala medier påminde vi malmöiterna om att det främsta kvarteret ännu inte är byggt – och fick vissa av dem att längta hit. Utan att visa en enda bostadsbild.
”Att arbeta tillsammans med Nyla gör oss modiga. Deras träffsäkerhet kring målgrupp och hur man sticker ut hakan i vår bransch är imponerande. Nästan oväntat bra!”
Nyfikenheten tilltar
Intresseanmälningarna rasade in. Vi följde upp med fler hemliga inslag. Vem var kvinnan som berättade om lägenheterna och inredningen? Nyfikenheten väcktes ännu mer. Trots att tittarna själva fick skapa sina egna bilder av det mest spektakulära malmökvarteret på länge.
Ridå!
Men så äntligen, i samband med kampanjen inför säljstart avslöjades hur arkitektur och inredning kommer att se ut. Det här är Skimra. Ord är överflödiga.
Grand finale
Den 13 juni hade Nordr ett fullsatt VIP-säljstartsevent på Malmö Live med över 250 inbjudna intressenter. Efter presentation av säljmaterial och möjlighet att träffa representanter från Nordr, mäklare, arkitekter och andra samarbetspartners mynnade eventet ut i att 52 av 65 bostäder, dvs hela 77%, blev bokade. Ett resultat utöver det vanliga, väl värdigt Skimra.