Det är lätt att drunkna i mediebruset. Även som konsument. Som bekant har konkurrensen om publikens uppmärksamhet aldrig varit större. Då gäller det för dig som vill nå ut med ditt budskap att slipa armbågarna, tänka till både en och två gånger, och våga parera med steg i en egen riktning. Ta till knep som gör att din reklamfilm blir ihågkommen i stället för ännu ett bidrag till den slätstrukna mellanmjölksmängden.
Här följer fem filmer som vi gärna vill lyfta fram eftersom de åtminstone indirekt fungerar som inspiration när vi ritar många av våra egna storyboards. Bland annat när vi tog fram storyn till Pride Varbergs film Fighten valde oss.
Filmen om Evan slutar inte som du tror...
Will it blend?
Varannan vecka-livet på ett nytt sätt.
En Prideparad där du minst förväntar dig det.
Vad krävs för att förändra otrygga barns liv? Trollhättans Stad får dig att tänka till när du ser – och förändrar – deras film Förändra verkligheten.