Med framtidens städer som nisch.

Vi är reklamare, kommunikatörer. Vi är samhällsaktörer, informatörer och säljare. Vi är designers, skribenter och webbutvecklare. Pragmatiker och vildhjärnor. Vi kan privat sektor lika bra som offentlig. Information likväl som kommers. Do’s and don’ts. En dedikerad skara som i över ett decennium lyckats med något som många går bet på – att kommunicera stadsutveckling. För vad är ens det?

Å ena sidan är det att sätta ett nytt kvarter på kartan, eller att hitta rätt målgrupp till ett bostadsområde. Att döpa en park, eller drönarfilma ett höghus. Å andra sidan är det att ha förståelse för stadens förvaltning – utbildning, infrastruktur och kultur. Att tillgänglighetsanpassa information eller skapa utbildningsmaterial. Att kommunicera hållbarhetsfrågor. Att förädla, förnya eller förflytta ett varumärke. Allt detta angår, och utgör, en stad.

Det vi har lärt oss av att jobba med hela staden som nisch är att vi klarar av att göra det komplexa begripligt. Relevant. Och det är en svårslagen styrka. På Nyla hittar du mindre av vassa armbågar och mer av genuin dialog. Det gör att vi kommer varandra nära. Kollegor, kunder och varumärken emellan. Efter den principen tar vi fram budskap som övertygar, snarare än övertalar. Det ligger i tiden. Och framtiden.

Låter vi trevliga?