Urban Lifestyle – Local Access

En liten storstad
Centralort, regementsstad och även universitetsstad. I Skövde finns en urbanitet och en lokal stolthet som den anrika centrumgallerian gärna tar avstamp i. Men tider förändras och konsumenters förväntningar likaså - år 2023 behöver en galleria vara mer än en plats för bara shopping.

För att pröva varumärket mot samtida behov, preferenser och influenser inleddes uppdraget med en kreativ och strategisk workshop. Resultatet la grunden för en ny varumärkesplattform, där det tidigare kommunikationskonceptet Urban Shopping omdefinierades, och breddades. Premiär för Urban Lifestyle – Local Access, och Commerce som lättillgänglig lokal hub med plats för vardagsnära stadshäng.

”Jag såg tidigt att Nyla vågade utmana mig som beställare och kund – något jag uppskattar. Det är först då vi kan utveckla ett starkt varumärke. Kombinerat med detta har de också ett driv av att vilja förflytta varumärket och de har den expertis inom bl a social- och digital media som jag eftersökt.”
Johanne Gabrielsson, marknadsansvarig Commerce

Puls, Passion och Pondus
Tre kärnvärden som ringar in Commerces ambitioner som ett centrum för en urban livsstil är Puls, Passion och Pondus. Och vem gillar inte en bra allitteration? Särskilt om den är relevant. Puls för läget mitt i stadens hjärta, Passion för att våga ta plats i strålkastarljuset och Pondus eftersom mer än 60 år i centrum talar sitt eget tydliga språk.

En kärleksfull snegling på modemagasin
New York, Milano, Paris – och Skövde. Ton i ton med våra kärnvärden hämtar vi inspiration från internationella modemagasin. Detta tar sig uttryck i form av ett mindre tillrättalagt manér och mer “i stunden”-bildspråk. Ett nytt grepp kopplas därmed om det urbana, där det visuella fokuset flyttas från shopping till livsstil. En första sneak peek lanserades i början av året i bl.a. SoMe, print, webb och storformat.

Låter det spännande?
Prata med Hanna Ringmark.