Varumärkeskampanj
På Nyla gör vi mycket kommunikation för Nordrs olika projekt, men den här gången var uppdraget ett annat – Nordr behövde öka varumärkeskännedomen.
Nordr är en av Sveriges främsta bostadsutvecklare, med ett förhållandevis nytt – och därmed mindre känt – varumärke. Vi fick i uppdrag att ta fram en nationell kampanj för att stärka varumärkeskännedomen.
När det kommer till att sticka ut och synas bland giganterna i branschen gäller det att tänka i nya banor. Inga tjusiga lägenheter eller nybyggda kvarter. Vi vet att Nordr är en straight shooter – ett företag som tycker om raka rör, rättframhet och konkretion. Dessutom är det ett företag med glimten i ögat och förmågan att bjuda på sig själva. Detta blev våra ledstjärnor i kampanjen.
Vem behöver vokaler?
En enkel och lagom barnslig lek med ordbilden Nordr blev en kampanj där vi helt sonika lät vokalerna stryka på foten. Resultatet? Kanske en aning svårläst. Inga 3D-renderingar eller stylade lägenheter – bara Nordr och ett mycket konkret budskap. När man väl förstått vad det står.