Kampanj, sociala medier, Meta
Två till sin plats och karaktär vitt skilda bostadsprojekt, men med en sak gemensamt – de byggs nästan helt i trä. Vi har skapat SoMe-kampanjer för båda kvarteren, med sinnena i fokus.
Cederhusen, mitt i city
I nya Hagastaden i Stockholm har Folkhem byggt ett kvarter som sticker ut. Så pass mycket att det vunnit priset "Årets Stockholmsbyggnad" och blivit ett blickfång. Trots det behövde man när vi kom in i bilden bättra på försäljningen. Vi valde att skifta fokus i kommunikationen.
Ibland är svaret mitt framför näsan
Cederhusen byggs nästan helt i trä. Och trä som medium och material har en helt egen känsla som är omöjlig att efterhärma. Det är ett levande material. Det knäcker, det knakar och det doftar. Alla sinnen är med på ett sätt som betong, sten eller stål inte förmår mäta sig med. Den insikten är allt vi behöver för att… spåna vidare...
Levande material känns lite mer
Kampanjen är enkel: hur känns det? Med utsnitt från hantverk och ett bildspråk som aktiverar både öga och nos skapade vi en kampanj som sätter träkonsten och hantverket under lupp.
Skogsvaktaren
Ett litet hus vid skogens slut. Eller ja, Nackareservatet. Vi behöver kanske inte påpeka vilket grymt läge det innebär för den som tycker om naturen. Fast nu gjorde vi precis det, påpekade alltså.
Vad lockar med skogen?
För några år sedan dök ordet ”skogsbad” upp som nyord. Det gick ut på att gå ut i skogen och ta in den med alla sinnen. Det tog vi fasta på med kampanjen för Folkhems projekt Skogsvaktaren. Fast vissa sinnen fick mer utrymme än andra.
[Tuituitui-titititi-huit-huit]
Att sitta på sin balkong och låta vårfågelsången skölja över en, det är livskvalitet för många. Vi skapade en påminnelse om att det finns en plats för alla skogsbadare därute. Med hjälp av ASMR och gammal hederlig fonetik landade det i det här mysiga brottstycket från trähusen mellan Bagarmossen och Kärrtorp.